WhatsApp

Markalar İçin Sosyal Medya’nın Önemi 

Uluslararası ölçekte projeler için yeterli, güvenilir bir kuruluş olarak alanımızda ülkemizin bilgi ve deneyim birikimine katkıda bulunmaktır.

Sosyal medya, şirketlerin ve markaların hedef kitlesiyle bire bir etkileşim kurmasında, markanın etkili bir imaj oluşturmasında ve müşteri hizmetleri ile gelen soruları cevaplandırarak müşteri kazanımda önemli bir rol oynamaktadır. Her ay dünya çapında üç milyardan fazla insan sosyal medyayı kullanırken, platformlardaki kullanıcı sayıları yeni oluşturulan hesaplar ile artmaya devam ediyor. Dijital pazarlama stratejinizde sosyal medyadan yararlanmıyorsanız, dünya nüfusunun neredeyse yarısına hızlı, ucuz ve etkili bir şekilde ulaşmanın yolunu kaçırıyorsunuz demektir.

Gerçek dünyada iyi bir işletme sahibi olabilirsiniz, fakat dijital dünyada yoksanız birçok kullanıcı içinde yok sayılacağınız bir gerçek. 

Otel Expert ile dijital dünyaya açılın.

 

Doğru sosyal medya platformunda, doğru bir sosyal medya yönetimi ile işletmenize farklı bir yön verebilir; bizimle birlikte etkili bir sosyal medya yönetimi ile marka bilinirliğinizi arttırmakla kalmayıp, amaçladığınız satışoranlarının da üstüne de çıkabilirsiniz. Bulunduğunuz dijital medya platformlarını, işletmenizin büyüklüğüne göre kendiniz 

 

Sosyal Medyanın Önemli Olmasının 4 Nedeni

 

1.    Daha nitelikli potansiyel müşteriler edinirsiniz.

 

Birçok pazarlama kampanyasında, hedef alıcıların büyük bir kısmına satış yapmanız düşük bir olasılıktır. Reklam teklifinizle karşılaşan müşterileriniz ürününüz veya hizmetiniz ile ilgilenebilirler veya ilgilenmeyebilirler. Tekliften yararlanacaklarından ve hatta inceleme zahmetine bile girebileceklerinden emin olamazsınız.

Sosyal medya takipçilerinizin çoğu için durum böyle değildir, bu da sosyal medyanın işiniz için önemli olmasında büyük bir nedendir.

Halihazırda şirketinizin takipçisi olan kullanıcılara pazarlama yaparak, nitelikli bir müşteri kitlesine ulaşabileceğinizi bilirsiniz. Müşterilerinizin sizi Facebook, Twitter veya diğer sosyal platform sitelerinde takip etmeleri, sizi araştırdıkları ve markanız hakkında daha fazla bilgi edinmek istedikleri anlamına gelir. Bu durum, sizinle daha önce etkileşime girmeyen müşterilerinize göre daha olumlu bir kampanya süreci geçireceğiniz anlamına gelir. Ayrıca, gönderilerinizi okuma veya bağlantılarınıza tıklama oranını arttıracağından, satış potansiyeliniz daha yüksek olacaktır.

2. Bir topluluk oluşturun

 

Sosyal medya önemlidir çünkü paylaşımlarınızı, kampanyalarınızı, duyurularınızı ve içeriklerinizi takipçilerinize yani potansiyel müşterilerinize ulaştırmak için maliyetsiz ve kolay bir etkileşim aracı sunmaktadır. Takipçileriniz, gönderileriniz ile doğrudan etkileşime girmeseler bile sizin hakkınızda olumlu konuşabilir ve sosyal hesaplarınız aracılığıyla web sitenizi ziyaret edebilirler. Çoğu tüketici, şirketlerin kendilerinden çok arkadaşlarının ve ailelerinin tavsiyelerine güvenme eğiliminde olduğundan, bu son derece değerlidir.

 

İşletmeniz etrafında bir topluluk oluşturmak için sosyal medyayı kullanabilirsiniz. Müşterileri yorum bırakmaya (hem olumlu hem de olumsuz), gönderilerinizle etkileşime girmeye ve diğer müşterilerle sohbet etmeye teşvik edin. Tartışmayı kolaylaştırarak hem mevcut hem de potansiyel müşterilerle olumlu ilişkiler kurabilirsiniz.

 

3. Markanızın itibarını artırın

 

4. Gelişmiş hedefleme seçeneklerini kolayca kullanın

 

Sosyal platformların kullanıcılar hakkında ne kadar bilgiye sahip olduğunu düşünün. Her bir kişinin yaşını, yerini, cinsiyetini, ilgi alanlarını ve arkadaşlarını bilirler. Reklamlarınız ile özellikle bu nitelikler ışığında kullanıcılara ulaşabileceğinizi düşünürsek, sosyal medya pazarlaması son derece etkili olabilir.

Facebook gibi platformlarda, reklamlarınızı yalnızca en nitelikli demografilere göstermeyi seçebilirsiniz. Bu, yalnızca son derece hedefli reklamlar için ödeme yaptığınız ve reklamlarınızın muhtemelen hiç ilgilenmeyen kullanıcılara gösterilmesi için para harcamanıza gerek olmadığı anlamına gelir. Bu son derece uygun maliyetli bir yöntemdir ve sosyal medyanın önemini gösteren bir başka nedendir.

 

 

 

Markalar İçin Sosyal Medya’nın Önemi